Ads Top

Klantenservice Tele2 snelst bereikbaar

Wie graag snel geholpen wil worden met zijn of haar vraag, wordt positief verrast door Tele2, terwijl klanten van Youfone er beter even goed voor kunnen gaan zitten, zo blijkt uit onderzoek van ProviderCheck.nl.
 
ProviderCheck.nl doet jaarlijks onderzoek naar de klantenservicesnelheid van providers die aangesloten zijn bij de vergelijker.

De prijs voor de snelste klantenservice van 2020 gaat naar Tele2, waar je gemiddeld in 2 minuten en 33 seconden geholpen wordt. Tele2 won deze prijs ook al in 2018, maar moest deze in 2019 afstaan aan Budget Alles-in-1 dat in 2020 wel een nette vijfde plaats bezet. Een jaar later staat Tele2 echter dus wederom soeverein aan kop en was het de enige provider die gemiddeld binnen drie minuten de telefoon opneemt.
 
Youfone komt in 2020 het slechtst uit het onderzoek, daar sta je gemiddeld 24 minuten en 39 seconden in de wacht voordat je geholpen wordt met je vraag. Het neemt de rode lantaarn over van Solcon, waar je vorig jaar nog gemiddeld meer dan 20 minuten in de wacht stond, maar nu binnen 5 minuten een medewerker aan de telefoon krijgt.

In een reactie aan de ProviderCheck redactie heeft Youfone laten weten de lange wachttijd te wijten aan een tijdelijke onderbezetting.
 
Alle gemiddelde wachttijden op een rijtje:
1.     Tele2:             2 minuten en 33 seconden
2.     Delta:              3 minuten en 0 seconden
3.     T-Mobile:        3 minuten en 13 seconden
4.     KPN:                3 minuten en 34 seconden
5.     Budget:           3 minuten en 50 seconden
6.     XS4ALL:           4 minuten en 47 seconden
7.     Oxxio:             4 minuten en 48 seconden
8.     Solcon:           4 minuten en 59 seconden
9.     Ziggo:              7 minuten en 43 seconden
10.  Caiway:           8 minuten en 55 seconden
11.  Online.nl:        9 minuten en 15 seconden
12.  Youfone:         24 minuten en 39 seconden

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.