Ads Top

Bijna kwart van de Nederlanders wil schermtijd verminderen

Met de jaarwisseling denken mensen traditioneel getrouw aan hun goede voornemens voor het nieuwe jaar. Uit nieuw onderzoek van Kaspersky blijkt dat er nu ook digitale voornemens worden gemaakt. Meer dan vier op de tien (43%) Nederlandse respondenten heeft zich namelijk voorgenomen om in 2024 ingrijpende veranderingen aan te brengen in hun digitale gewoontes.

Een op de vijf (22%) geeft aan meer bewust gebruik te gaan maken van social media, bijvoorbeeld door minder doelloos te scrollen. Het zetten van een tijdslimiet (22%) en het vermijden van social media tijdens het zijn met familie of tijdens het eten (13%), sluiten de top drie af.

Als het specifiek gaat om veiligheid, dan zeggen de meeste Nederlanders dat zij dit jaar sterkere wachtwoorden gaan gebruiken (22%). Dit wordt gevolgd door het voornemen om de e-mail beter op orde te houden, door bijvoorbeeld mailtjes te verwijderen/archiveren of het uitschrijven van mailinglijsten, (19%) en de cookie instellingen op websites aan te passen in plaats van deze gewoonweg te accepteren (12%).

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.