Ads Top

Traditionele smartphonemerken verliezen terrein

Traditionele smartphonemerken vinden nauwelijks nog aansluiting op de Nederlandse mobiele markt. Die conclusie trekt Telecompaper op basis van eigen onderzoek.

De laatste jaren concentreren consumenten zich vooral op de bekende merken Apple, Samsung en Huawei. 

Smartphones van merken als HTC, LG, Motorola, Nokia en Sony worden nog maar op beperkte schaal door Nederlandse consumenten overwogen. Er is daarentegen meer belangstelling voor opkomende Chinese merken zoals OnePlus, Oppo en Xiaomi.

De interesse in smartphones van HTC zakt steeds verder weg. Het bedrijf kent al lange tijd een laag marktaandeel op de Nederlandse markt, maar de nieuwe Chinese merken lijken HTC uit de markt te drukken. Oppo, dat sinds dit jaar nieuw is op de Nederlandse markt, heeft in een korte tijd al meer aan populariteit gewonnen dan HTC en Motorola samen aan marktaandeel hebben. Oppo, Xiaomi of OnePlus lijken het potentieel te hebben om in de komende tijd uit te kunnen gaan groeien tot een nieuwe sterke vierde speler op de Nederlandse mobiele markt, stelt Telecompaper vast.

Vooral Xiaomi stijgt in populariteit. Na Xiaomi hebben Nederlanders momenteel nog het meeste interesse in toestellen van Sony, Nokia en OnePlus.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.