Ads Top

Tientallen klachten over reparatiebedrijf Dynafix

Het reparatiebedrijf Dynafix uit het Limburgse Nuth, dat inmiddels een groot deel van de telecomsector als klant heeft, heeft een slechte online reputatie, ook op meldpunten zoals Klachtenkompas van de Consumentenbond.

Inclusief de klachten die rechtstreeks bij het Service-en Adviescentrum van de Consumentenbond binnenkomen zijn er alleen al dit jaar zo’n honderd klachten over Dynafix. Opvallend veel, stelt de bond en het zou wel eens het topje van de ijsberg kunnen zijn omdat veel consumenten niet een klacht insturen.

Een opvallend groot deel van de klachten gaat gaat over de afwijzing door Dynafix om onder garantie te repareren, omdat er zogenaamd val-, druk- of waterschade is geconstateerd of omdat onbevoegden in het toestel hebben gezeten, althans volgens Dynafix. Vervolgens worden de toestellen vastgehouden (‘gijzelen’) totdat er wordt betaald: voor onderzoekskosten om je eigen niet-gerepareerde toestel terug te krijgen of voor een peperdure reparatie die bij een ander reparatiecentrum aanzienlijk goedkoper zou zijn. Een derde optie die je als klant krijgt is het afstaan van je toestel ter vernietiging. Dat mag kosteloos, dat dan weer wel.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.