Ads Top

Prijs smartphone steeds belangrijker


De prijs van een toestel is de afgelopen vier jaar steeds belangrijker geworden bij de keuze voor een smartphone. De helft van de Nederlanders noemt dit als belangrijkste reden om voor een bepaald toestel te kiezen. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper naar de belangrijkste redenen waarom consumenten voor een bepaald toestel kiezen.

Het merkimago is in deze periode juist steeds minder van belang geworden bij het kopen van een nieuw mobiel toestel, aldus Telecompaper.

De ontwikkelingen lijken aan te suggereren dat meer consumenten dan voorheen genegen zijn om een goedkoper toestel van een minder bekend merk te kopen, of eerder bereid zijn naar een ander merk over te stappen wanneer dit vergelijkbare specificaties en functies biedt voor een lagere prijs. De economische impact van de coronacrisis kan de focus op prijs nog verder vergroten.

Overigens blijft de merkentrouw volgens ander onderzoek van Telecompaper bij de top twee smartphone-merken nog altijd groot. Zo is negen op de tien iPhone-gebruikers niet van plan om bij een volgend toestel naar een ander merk over te stappen.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.