Google lekt nieuwe Material-designtaal
Google heeft per ongeluk details onthuld over de aankomende designtaal Material 3 Expressive via een te vroeg gepubliceerde blogpost. Naar verwachting zal het bedrijf deze nieuwe ontwerpbenadering officieel presenteren tijdens de Google I/O-ontwikkelaarsconferentie later deze maand.
Bijna elf jaar na de introductie van het oorspronkelijke Material Design heeft Google zijn visuele stijl meerdere keren vernieuwd. De meest recente versie, Material 3 – ook bekend als Material You – bracht meer personalisatie en kleurgebruik naar Android. De aanstaande Expressive-release bouwt hierop voort en belooft een gedurfde stap vooruit te zijn.
Hoewel lekken rondom Android vaker voorkomen, is het in dit geval Google zelf die te vroeg informatie naar buiten bracht. In de inmiddels verwijderde blogpost omschrijft het bedrijf Material 3 Expressive als een “nieuwe, gedurfde richting voor design”, gebaseerd op uitgebreid gebruikersonderzoek.
In totaal voerde Google 46 afzonderlijke onderzoeken uit, verspreid over de hele wereld. Meer dan 18.000 mensen namen deel. De onderzoeken richtten zich niet alleen op statistische data, maar vooral op hoe gebruikers daadwerkelijk omgaan met interfaces. Daarmee wil Google ontwerpen ontwikkelen die intuïtiever, inclusiever en visueel aantrekkelijker zijn voor een breed publiek.
Meer details over de uitkomsten van dit onderzoek en de precieze kenmerken van Material 3 Expressive worden waarschijnlijk tijdens Google I/O bekendgemaakt.
Bijna elf jaar na de introductie van het oorspronkelijke Material Design heeft Google zijn visuele stijl meerdere keren vernieuwd. De meest recente versie, Material 3 – ook bekend als Material You – bracht meer personalisatie en kleurgebruik naar Android. De aanstaande Expressive-release bouwt hierop voort en belooft een gedurfde stap vooruit te zijn.
Hoewel lekken rondom Android vaker voorkomen, is het in dit geval Google zelf die te vroeg informatie naar buiten bracht. In de inmiddels verwijderde blogpost omschrijft het bedrijf Material 3 Expressive als een “nieuwe, gedurfde richting voor design”, gebaseerd op uitgebreid gebruikersonderzoek.
In totaal voerde Google 46 afzonderlijke onderzoeken uit, verspreid over de hele wereld. Meer dan 18.000 mensen namen deel. De onderzoeken richtten zich niet alleen op statistische data, maar vooral op hoe gebruikers daadwerkelijk omgaan met interfaces. Daarmee wil Google ontwerpen ontwikkelen die intuïtiever, inclusiever en visueel aantrekkelijker zijn voor een breed publiek.
Meer details over de uitkomsten van dit onderzoek en de precieze kenmerken van Material 3 Expressive worden waarschijnlijk tijdens Google I/O bekendgemaakt.

Geen opmerkingen: