Ads Top

Veel klachten over Refurbished.nl

Er gaat veel mis bij de webshop voor hergebruikte telefoons, tablets en laptops Refurbished.nl. Bestellingen worden vaak niet geleverd en bij annuleringen wordt het geld pas heel laat, of niet, teruggestort. Volgens het bedrijf zelf is er ‘niet veel’ aan de hand.

Bestellingen die niet worden geleverd, een nauwelijks te bereiken klantenservice en geannuleerde bestellingen die niet of met veel moeite worden terugbetaald. Het is een greep uit de tientallen klachten die consumentenprogramma Radar ontving over elektronicabedrijf Refurbished.nl.

Al jaren is Refurbished.nl een grote speler op het gebied van refurbished elektronica. Het bedrijf verkoopt gebruikte toestellen, die door een opknapbeurt een tweede leven krijgen. Dat doen ze via 32 leveranciers. In 2020 ontving de site de Shopping Award ‘Ecommerce50’ voor het snelst groeiende E-commerce bedrijf van Nederland.

Volgens directeur Joost Angelier heeft het bedrijf enkele technische problemen gehad met leveranciers. Dat heeft als gevolg dat er dubbele producten zijn besteld, en producten niet op voorraad waren.

Maar al in 2021 startte een Facebookgroep genaamd ‘Gedupeerden van Refurbished.nl’, waar ruim driehonderd mensen lid van zijn. Op Trustpilot kreeg het bedrijf in het afgelopen jaar 576 1-sterren-reviews. Hiervan werd meer dan de helft geplaatst in de afgelopen drie maanden.

Volgens de directeur zijn de lange wachttijden en frustraties snel verleden tijd. 'Ik denk dat we nog twee tot drie weken nodig hebben om dit allemaal op te ruimen. Dan zou het de wereld uit moeten zijn', vertelde hij op donderdag 5 oktober.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.