Ads Top

Apple- en Samsung gebruikers zijn erg merktrouw

Gebruikers van Apple iPhones of smartphones van Samsung overwegen aanzienlijk minder vaak om over te stappen naar een toestel van een ander merk dan gebruikers van smartphones van andere smartphone merken. Dat blijkt uit onderzoek in het Telecompaper Consumer Insights-panel, uitgevoerd in juni 2017. Van alle huidige iPhone gebruikers geeft 88 procent aan dat het volgende toestel ook zeker een Apple iPhone zal worden. Onder gebruikers van een Samsung smartphone geeft 84 procent aan dat het volgende toestel ook zeker weer een Samsung zal zijn.

Bij andere smartphonemerken schommelt de loyaliteit tussen de 50 en 60 procent, waarbij Nokia / Microsoft en LG de laagste loyaliteit genieten onder klanten. Slechts 47 procent van de huidige gebruikers van een toestel van Nokia of Microsoft overweegt voor een volgende aankoop opnieuw te kiezen voor dit merk. Onder gebruikers van LG smartphones geeft slechts 49 procent aan dat het volgende toestel opnieuw een smartphone van LG zal gaan worden.

In juni gaven 35 procent van alle Nederlanders aan binnen een jaar een nieuwe telefoon of smartphone aan te willen gaan schaffen. Dit is een lichte daling ten opzichte van de vorige meting in december 2016 toen nog 39 procent van alle Nederlanders binnen een jaar een nieuw toestel wilde gaan aanschaffen. Dat is opmerkelijk aangezien in de tweede helft van ieder jaar doorgaans de meeste telefoons en smartphones worden verkocht. Waarschijnlijk is de Wet Financiëel Toezicht, die sinds begin mei van kracht is op de telecommarkt, hier debet aan. Sinds begin mei worden toestellen die middels afbetalingsregelingen worden gefinancierd officieel geregistreerd als een lening.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.