Swappie opent haar eerste Nederlandse inleverpunt
Swappie, de grootste verkoper van refurbished iPhones in Europa, opent het eerste Nederlandse inleverpunt voor oude toestellen. Uit onderzoek blijkt dat 31 procent van de Nederlandse klanten de voorkeur geeft aan een fysiek inleverpunt vanwege de persoonlijke service die ze er krijgen. Het eerste Nederlandse inleverpunt bevindt zich in Amsterdam. Swappie is van plan om meerdere inleverpunten in Nederland te openen.
Voor haar eerste inleverpunt in Nederland gaat Swappie in zee met Prime Repair in Amsterdam, een repairshop voor smartphones, tablets, pc’s en andere elektronische toestellen. In andere Europese landen heeft Swappie al langer fysieke afleverpunten. Zo telt het bedrijf tien partnerwinkels in Finland (en twee eigen winkels), drie in Duitsland en één in Italië. Deze bevinden zich onder meer in telecomwinkels, supermarkten en in een magazijn.
Uit een onderzoek van Kantar in opdracht van Swappie, eerder dit jaar, blijkt dat 31 procent van de gebruikers in Nederland zijn oude smartphone liever aan een fysieke winkel dan aan een online winkel verkoopt. Bovendien toont klantinformatie van Swappie aan dat 40 procent van de Finse consumenten die hun iPhone via een inleverpunt hebben verkocht, dit niet zouden hebben gedaan als het geen optie was om naar een fysieke locatie te gaan.
Voor haar eerste inleverpunt in Nederland gaat Swappie in zee met Prime Repair in Amsterdam, een repairshop voor smartphones, tablets, pc’s en andere elektronische toestellen. In andere Europese landen heeft Swappie al langer fysieke afleverpunten. Zo telt het bedrijf tien partnerwinkels in Finland (en twee eigen winkels), drie in Duitsland en één in Italië. Deze bevinden zich onder meer in telecomwinkels, supermarkten en in een magazijn.
Uit een onderzoek van Kantar in opdracht van Swappie, eerder dit jaar, blijkt dat 31 procent van de gebruikers in Nederland zijn oude smartphone liever aan een fysieke winkel dan aan een online winkel verkoopt. Bovendien toont klantinformatie van Swappie aan dat 40 procent van de Finse consumenten die hun iPhone via een inleverpunt hebben verkocht, dit niet zouden hebben gedaan als het geen optie was om naar een fysieke locatie te gaan.
Geen opmerkingen: