Klanten steeds meer tevreden over mobiele aanbieders
Mobiele abonnees zijn steeds beter te spreken over hun aanbieder. Dat blijkt uit het Postpaid Mobile Insights Q3 2016-rapport van Telecompaper.
Hoewel consumenten met een simonly-abonnement traditioneel minder enthousiast over hun aanbieder zijn, is het verschil met abonnementen inclusief toestel in het derde kwartaal van 2016 klein.
De maandelijkse kosten van abonnementen zijn nog steeds de belangrijkste reden voor consumenten om voor een provider te kiezen. Wel nam het belang ervan in het afgelopen jaar iets af. Waar de kosten een jaar geleden nog voor 49 procent van de Nederlanders een reden waren om voor een bepaalde provider te kiezen, is dat in het derde kwartaal van dit jaar nog 42 procent.
De kwaliteit van het mobiele netwerk en de service van de provider zijn allebei minder belangrijk dan een jaar geleden en worden nog door 20 procent van de Nederlanders genoemd. 12 procent geeft als reden het advies dat zij kregen van familie of vrienden.
Hoewel consumenten met een simonly-abonnement traditioneel minder enthousiast over hun aanbieder zijn, is het verschil met abonnementen inclusief toestel in het derde kwartaal van 2016 klein.
De maandelijkse kosten van abonnementen zijn nog steeds de belangrijkste reden voor consumenten om voor een provider te kiezen. Wel nam het belang ervan in het afgelopen jaar iets af. Waar de kosten een jaar geleden nog voor 49 procent van de Nederlanders een reden waren om voor een bepaalde provider te kiezen, is dat in het derde kwartaal van dit jaar nog 42 procent.
De kwaliteit van het mobiele netwerk en de service van de provider zijn allebei minder belangrijk dan een jaar geleden en worden nog door 20 procent van de Nederlanders genoemd. 12 procent geeft als reden het advies dat zij kregen van familie of vrienden.
Geen opmerkingen: