Ads Top

Mobiele uitgevers slaan handen ineen

Sanoma Digital, Ster en Telegraaf Media Nederland, drie van de grootste publishers in Nederland op het gebied van digitale media, slaan de handen ineen om adverteerders en mediabureaus verder van informatie te voorzien door ervaring op te doen met betrekking tot mobiel adverteren.
De verwachting is dat dit gebruik de komende jaren verder zal toenemen met betere, goedkopere en snellere handsets, lagere mobiele datatarieven en een verdere groei in hoogwaardige applicaties en content. Mobiel adverteren gaat, zo schatten Sanoma Digital, Ster en Telegraaf Media Nederland, in een groei doormaken die vergelijkbaar is met die van internet advertising (nu zo’n 20 procent van de totale advertentiemarkt).
Om adverteerders, die nog nauwelijks gebruik maken van mobiel adverteren, bekend te maken met de mogelijkheden, nodigen Sanoma Digital, Ster en Telegraaf Media Nederland adverteerders en mediabureaus uit voor een gezamenlijk project. Mediabureaus en adverteerders kunnen een voorstel indienen voor een campagne op de mobiele domeinen van Sanoma Digital, Ster en Telegraaf Media Nederland waar gratis advertentieruimte ter beschikking wordt gesteld. De ervaringen van consumenten met betrekking tot de campagnes worden gemeten, evenals de campagneresultaten van diverse mobiele formats. Tevens wordt in bredere zin onderzocht hoe consumenten mobiel ervaren en gebruiken, en hoe zich dat verhoudt met andere media. Het project en onderzoek zal de komende maanden plaatsvinden. Namens Sanoma Digital, Ster en Telegraaf Media Nederland  zal het project worden begeleid door Aeneas Strategy, een bureau dat zich ondermeer specialiseert in mobile advertising.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.