Ads Top

Belangstelling grote databundels neemt toe

Een aanzienlijke minderheid van de Nederlanders, 8 procent, wil geen abonnement met een databundel. Twee jaar eerder was dat nog een grotere groep: 12 procent. Nog eens 3 procent wil geen abonnement, maar wel per MB betalen, aldus onderzoek van Telecompaper.

Tegelijkertijd neemt het aantal potentiële afnemers van grotere databundels (4-10 GB) toe. Toch valt de belangstelling voor onbeperkte bundels nog tegen. In 2017 meldde 9 procent van de respondenten van het Consumer Insights-panel dat zij dachten binnen twee jaar een Unlimited-bundel te gaan nemen. Twee jaar later is dat 6 procent.

Een reden voor de stagnatie is niet duidelijk. Mogelijk zijn ‘kleinere’ databundels (tot 10 GB) afdoende voor de meeste mobiele gebruikers. Hier is namelijk wel een duidelijke groei te zien. Zo is het kleine aandeel van de bundels van +10 GB in de afgelopen twee jaar in de verwachte keuze van mobiele gebruikers verviervoudigd van 1 naar 4 procent. Ook het ‘marktaandeel’ van 10 GB-bundels is sterk gegroeid: van 3 naar 8 procent van alle mobiele gebruikers.

Bij de echt kleine databundels is de groei er wel duidelijk uit. Het marktaandeel van bundels van meer dan 500 MG tot en met 1 GB is met 15 procent nog altijd vrijwel even groot als dat van 4-10 GB.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.