Ads Top

Nederlanders zoeken online naar nieuw mobiel aanbod

75 procent van de Nederlanders heeft bij het oriënteren op  een nieuwe mobiele aanbieder (mede) informatie gezocht via websites. Slechts 31 procent van de Nederlanders die dacht aan overstappen op een andere mobiele aanbieder, heeft zich hiervoor in een winkel georiënteerd. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper in december 2016 op basis van diens Consumer Panel. 

44 procent van de consumenten gaf aan (mede) gebruik gemaakt te hebben van de website van een telecomaanbieder om zich te oriënteren , 31 procent keek op een website van een onafhankelijke aanbieder. Bij fysieke winkels ging het in 21 procent van de gevallen om een winkel van een telecomaanbieder, terwijl het bij 10 procent ging om een onafhankelijke keten. Dit laatste percentage zal mogelijk verder dalen, nu de Phone House faillissement heeft aangevraagd (exclusief de 74 franchisenemers). Daarnaast heeft 7 procent van de Nederlanders telefonisch contact gehad met een telecomaanbieder.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.