Ads Top

Helft mobiele klanten blijft niet zonder meer bij operator

Ruim de helft van alle klanten van mobiele operators is niet van plan om zijn abonnement na afloop zonder meer te verlengen. Zij hebben een stimulans nodig, in de vorm van korting, voordeel of gratis diensten. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper onder zijn Consumer Panel. 

45 procent van de klanten van mobiele operators geeft aan wel zonder meer hun contract na afloop te verlengen, terwijl 3 procent hoe dan ook van mobiele aanbieder gaat wisselen. Maar bij ruim de helft zullen operators dus actie moeten ondernemen om te voorkomen dat een concurrent met de klant aan de haal gaat.

Dat geldt in bovengemiddelde mate voor MVNO’s, oftewel aanbieders zonder eigen netwerk (Ben, Hollandsnieuwe en Simpel). Bij hen ligt het aantal klanten dat zegt sowieso te blijven met 34 procent een stuk lager. Ook ligt het aantal klanten dat hoe dan ook weggaat met gemiddeld 8 procent ruim twee keer zo hoog dan bij de MNO’s (operators met een eigen netwerk).

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.