Ads Top

Voorlichtingscampagne ‘Wees wijs met Wifi’ van start

Vanavond lanceert het wekelijkse RTLZ-techprogramma Bright TV de voorlichtingscampagne 'Wees Wijs met Wifi'. Het team van Bright wil Nederland wijzen op de gevaren van het gebruik van publieke wifi-hotspots in de trein, in bibliotheken, op vliegvelden en in hotels, koffietentjes en andere horeca. Bright TV laat vanavond in de uitzending zien hoe eenvoudig hackers het dataverkeer van smartphones, laptops en tablets op publieke plekken kunnen omleiden, kraken en afluisteren. Zo liggen inlog-gegevens van internetbankieren en sociale media voor het oprapen. Met het onderscheppen van persoonlijke documenten als een scan van een paspoort kan een kwaadwillende al een uitkering aanvragen.

Uiteraard draagt de campagne ook oplossingen aan. Van het gebruik van de eigen mobiele internetverbinding (tethering via de smartphone) tot software- en hardware-matige VPN-oplossingen. Een voorbeeld hiervan is de Keezel, een Nederlandse vinding die onlangs succesvol via Indiegogo is gefinancierd.

Partner in de lancering is Coffeecompany, die in alle filialen de ‘Wees Wijs met Wifi’ campagne promoot. Ook bij de wifi-loginpagina van de koffieketen wordt actief verwezen naar de campagne.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.