Ads Top

Markt voor mobiel internet blijft groeien

De markt voor mobiel internet op laptops blijft groeien. Vooral steeds meer consumenten ontdekken mobiel breedband internet. Uit cijfers van GfK blijkt de consumentenmarkt voor mobiel internet op de laptop in een jaar tijd is verdrievoudigd. T-Mobile ziet onder haar eigen consumentenklanten dat de aanschaf van mobiele internet abonnementen in het afgelopen jaar zelfs is verzesvoudigd.
Klanten van T-Mobile geven aan dat mobiel internet op de laptop hen een gevoel van vrijheid geeft. E-mail en websites bekijken blijken de meest favoriete activiteiten, gevolgd door chatten en sociale netwerken. Downloaden en muziek luisteren is het meest in trek bij gebruikers met een abonnement met de hoogste snelheden. Daarnaast blijkt dat hoe hoger de snelheid van het abonnement, hoe minder vaak er een vaste aansluiting thuis aanwezig is. Ongeveer een derde van de klanten met een abonnement voor mobiel internet heeft geen vaste aansluiting meer. Vooral jonge mensen tussen 18- 35 jaar maken gebruik van dit product. En bovendien relatief veel vrouwen. Van de huidige gebruikers is ongeveer 30 procent vrouw.

1 opmerking:

  1. Ik heb zelf Vodafoon voor 16,76 Euro per maand, prima!! Alleen baal ik van het downloadlimiet van 400mb. Daarna een snelheidsverlaging.

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.